14 januari - Reisverslag uit Delhi, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu 14 januari - Reisverslag uit Delhi, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu

14 januari

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Januari 2016 | India, Delhi


Ik word wakker met een zere keel en ben verkouden.
Maria's bed is leeg.
We slapen met zijn allen op 1 kamer.
Er staan drie stapelbedden en ik lig gelukkig beneden.
Maria en Bregje slapen boven.
Er is niets veranderd sinds 2011. Alles is nog even eenvoudig.
Als ik beneden kom is de tafel al gedekt en zijn de zusters al druk bezig om het ontbijt klaar te maken.
's Nachts loopt hier een bewaker met een stok door de straten om de boel in de gaten te houden.
Ook hebben ze hier 1 kant van de straat afgesloten 's nachts d.m.v. hefbomen.
Allemaal voor de veiligheid.
Vandaag een Tour door Delhi gemaakt onder begeleiding van zuster Sophia en Salomi-Manta.
Eerst in de e- riksja, toen in de metro, geld wisselen en weer in de metro.
De metro's zitten hier barstensvol.
We hebben een grote mark bezocht en tjonge jonge wat een mensenmassa weer.
We moesten heel goed opletten want we mochten elkaar niet kwijtraken.
We hadden n.l. niet goed nagedacht. Het was verstandiger geweest als we het adres van het Zusterhuis hadden opgeschreven.
Toen we weer huiswaarts gingen stonden er hele lange rijen voor de kaartverkoop.
Daarna moest je je tas afgeven en werd je gefouilleerd.
Het lijkt Schiphol wel I.p.v. De Metro in Delhi.
Nu zijn we allemaal erg moe. We zitten aan tafel met koffie en fruit en/ of iets zoets.
Het is half zeven.
Om half acht leidt Sudhir de mis. Straks de kaarsen uit mijn koffer halen zodat ik wat ruimte krijg. Zij kunnen deze goed gebruiken.
Na de dienst heerlijk warm gegeten en toen naar bed.
Ik was weer klaar wakker tegen de tijd dat ik in bed lag.
Het matras is heeeel dun, net een plank en de verkoudheid gaat weer flink opspelen.
De honden blaffen, de bewaker met de stok slaat steeds ergens op en er is ergens een feest of zoiets.
Ik had geen cola moeten nemen.
Het is goed voor je maag maar slecht voor je nachtrust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo allemaal, Volgend jaar 13 januari ga ik weer naar India. Dit keer voor twee weken maar ik wil toch heel graag een verslag maken. Ik ga het nu op mijn Ipad proberen te doen vandaar dit korte berichtje. Tot over twee maanden. Liefs, Laura

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 22001

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Nog een keer genieten.

01 Oktober 2011 - 01 December 2011

Mijn eerste lange reis zonder familie

Landen bezocht: