15 januari - Reisverslag uit Delhi, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu 15 januari - Reisverslag uit Delhi, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu

15 januari

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Januari 2016 | India, Delhi


Ik word weer vroeg wakker. We hebben relaxed ontbeten en gaan vandaag een moskee bezoeken.
We gaan met zijn allen met een busje naar de Hindi tempel.
We worden begeleid door Salomi-manta en zij neemt ook vier jonge meisjes, die in het huis wonen, mee.
De security is hier ook erg streng.
Natuurlijk de schoenen uit maar we moeten ook onze telefoon en camera afgeven.
Ook gaan we weer door een poortje en haalt de security mevrouw een scanner langs je lichaam.
Mooie tempel maar ja, ik heb er geen foto's van.
Daarna gaan we naar een Sikh tempel.
We krijgen aardig wat uitleg.
Dit geloof is voortgekomen uit het Hindi en Moslim geloof maar ook deze mijnheer kan ik niet goed verstaan.
Hier moeten we onze handen en voeten wassen.
We mogen hier wel foto's maken en dat doe ik dus ook uitbundig met een half kapotte camera.
Fijn om ook deze tempel gezien te hebben.
En als afsluiting voor vandaag gaan we naar het huis van Indira Gandhi.
Het Memorial Museum heet het nu.
Je mag een kijkje nemen in de kamers zoals ze waren toen zij nog leefde.
Hier heb ik ook heel veel foto's van gemaakt.
Mahatma Gandhi is vermoord, Indira is vermoord en haar zoon is verongelukt bij een vliegtuigongeluk. Wat een drama's.
Het was heel indrukwekkend.
En dan een lunch in een eenvoudige lunchroom.
Het was er dus ook erg druk.
Het eten dat we daar kregen eten ze in Zuid India.
Het leek wel op lopende band werk.
Langwerpige goedkope rvs borden in vakjes verdeeld en mannen kwamen steeds langs om op te scheppen.
Wat rijst, wat brood, diverse sauzen.
Ook kroezen met water maar die hebben we maar laten staan.
Vanavond nog even naar de markt in de buurt geweest.
Wat een verscheidenheid aan groente, fruit, kleding e.a. zaken.
Het vervelende alleen was dat Sudhir zijn telefoon gestolen is.
Bijna nieuw en al zijn foto's weg.
Sudhir is wel van slag nu.
Heel apart, wij als toeristen hebben ze met rust gelaten en een Indiër moeten ze hebben.
Het geeft toch even een domper.
Tiny vertelde later dat hij naar Nederland gebeld had en dat Sudhir een nieuwe krijgt van zijn familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo allemaal, Volgend jaar 13 januari ga ik weer naar India. Dit keer voor twee weken maar ik wil toch heel graag een verslag maken. Ik ga het nu op mijn Ipad proberen te doen vandaar dit korte berichtje. Tot over twee maanden. Liefs, Laura

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 21998

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Nog een keer genieten.

01 Oktober 2011 - 01 December 2011

Mijn eerste lange reis zonder familie

Landen bezocht: