17 januari - Reisverslag uit Kunkuri, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu 17 januari - Reisverslag uit Kunkuri, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu

17 januari

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Januari 2016 | India, Kunkuri


Vanmorgen heel vroeg op 05.00 uur en naar de eerste Holy Mis.
De kathedraal zat stampvol.
Heel veel mensen zitten op de grond op een zelf meegebracht kleedje en vooral het zingen vinden we geweldig. Zoooo mooi. Het dringt diep van binnen tot je door, we werden er emotioneel van.
Ontbijten, douchen met koud water en dan naar Golengh.
We gaan daar naar een simenary School waar ze jongens opleiden om pater/ priester te worden.
De Pater Vos Stichting heeft een bio-gas installatie geschonken en we gaan bekijken hoe dat werkt.
Als we met de Jeeps aan komen rijden staan ze al in de rij.
Wat een geduld hebben deze mensen toch!
Gerust een uur in de rij staan he!
Met allerlei instrumenten waaronder trommels worden wij ingehaald.
Ik heb de muziek opgenomen. Het klonk heel mooi.
Natuurlijk kregen we weer bloemen en werden we weer vorstelijk ontvangen.
Heerlijk gegeten, de bio-gas installatie bekeken en de gigantische moestuin en fruitbomen bewonderd.
We werden ook gevraagd om even naar de klas van de studenten te komen en daar kregen we allemaal een shawl en allemaal dankwoorden.
De jongens, mannen, hebben weer gezongen en ze vroegen of iedereen iets over zichzelf wilde vertellen.
Ik heb dus verteld over mijn vrijwilligerswerk bij de Voedselbank.
Op de terugweg weer even langs de Familie van Sudhir geweest en natuurlijk moesten we weer wat eten.
We hebben cadeautjes uitgedeeld en daarna moesten we weer terug naar het Bishop House in Kunkuri.
Half zes waren we thuis.
We rijden wat afstanden hoor!
De temperatuur is hier lekker.
Je kan het met een kort mouwtje afdoen. 's Avonds en 's nachts koelt het af ennn we hebben hier muggen dus we slapen onder een klamboe.

  • 18 Januari 2016 - 19:22

    Anneke Broekman :

    Wat leuk en fijn om wat van je te lezen. Als ik mn ogen dicht doet zie ik alles weer voor me. Kan het zelfs een beetje ruiken. Doe je Sudhir de groetjes. Volgende keer ga ik weer mee hoor. geniet, de foto's zie k nog wel.
    Liefs van Anneke

  • 18 Januari 2016 - 22:43

    Henk Schulte:

    Dag Laura , dank voor je levendige ,betrokken en boeiende beschrijving van jullie reis ! Fijn te lezen dat het jullie allen goed gaat . Mijn hartelijke groet voor jullie allemaal inclusief Sudhir.

  • 19 Januari 2016 - 07:59

    Karina:

    Hi lieverd, wat ben ik trots op jouw. Super gaaf dat je dit gewoon ff doet. Je hebt een mooi groot hart. Alle kindertjes verwennen. Geniet er maar lekker van. Dikke knuffel xx

  • 19 Januari 2016 - 12:54

    Gemma En Tom :

    Dit is weer een geweldig interessante reis. Wat een ervaringen en je kan er ook zo boeiend over schrijven!
    Geniet er van!

  • 20 Januari 2016 - 16:24

    Nico En Jeanne Brands:

    Laura, Grote dank. Prachtig je verhalen te lezen. We kunnen ons goed voorstellen wat je beschrijft. Hebben jullie ook kans gezien om Fr. Benedict nog te ontmoeten? Nu terug in Raigarh zal voor jou zeker bijzonder zijn. Geniet van de kennissen die je weer ontmoet. Doe de mensen in Raigarh Bishop's House de groeten van ons beiden. Alle goeds voor jullie zessen. Nico en Jeanne

  • 21 Januari 2016 - 22:00

    Huub En Julia Stoltz:

    Mooi avontuur jullie met z'n 6 en. Geniet er van . De tijd vliegt. Ook veel groeten aan Sudhir.
    Hier gaat alles goed.
    Huub en Julia.

  • 22 Januari 2016 - 08:40

    Danielle Nesvadba:

    Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal al meegemaakt hebben. Ik wens jullie nog veel plezier en geniet van de dingen om je heen. Groetjes aan Alda van de buurvrouw.
    Gr van Danielle Nesvadba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo allemaal, Volgend jaar 13 januari ga ik weer naar India. Dit keer voor twee weken maar ik wil toch heel graag een verslag maken. Ik ga het nu op mijn Ipad proberen te doen vandaar dit korte berichtje. Tot over twee maanden. Liefs, Laura

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 22002

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Nog een keer genieten.

01 Oktober 2011 - 01 December 2011

Mijn eerste lange reis zonder familie

Landen bezocht: