Zaterdag 23 januari - Reisverslag uit Raigarh, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu Zaterdag 23 januari - Reisverslag uit Raigarh, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu

Zaterdag 23 januari

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Januari 2016 | India, Raigarh

Zaterdag 23 januari.

Vandaag gaan we het nieuwe Bishop House bezichtigen.
Dit gebouw staat achter het oude gebouw en naast de St. Michael's school.
Het is nog lang niet af maar het wordt heel mooi.
Geschonken door Rome.
Het wordt het belangrijkste gebouw van heel Chattisgarh.
Iets om trots op te zijn.
Ook gaan we naar het Leprahuis "Shanti Dan" en het Charityhouse van Moeder Theresa waar ik een maand gewoond heb met een collega van mij.
Spannend hoor.
Knuffels mee om de mensen daar te verwennen.
Met moeite herkende ik twee verpleegsters maar de meisjes en dames herkende ik meteen.
Shitah leeft nog, dat meisje dat op de grond leeft.
Iedereen zat buiten en Shitah zat in de rolstoel.
Het weerzien was erg emotioneel., van beide kanten
Ik kon het niet droog houden, het is beter dat ik weg ga.
Daarna naar de overkant waar het Leprahuis is.
We hebben een rondleiding gehad en voor mijn vriendinnen die dit nog niet gezien hadden moeilijk.
We moeten weer verder.
Er is een nieuw ziekenhuis gebouwd dat net twee weken open is en voor 80 procent geschonken door J.M.J. ( betekent Jezus, Maria, Jozef) uit Den Bosch.
Ook dit is nog lang niet af maar erg mooi.
Vijf operatiekamers en goede steriliteit.
Soep gegeten bij de zusters en met de vrouwelijke dokter.
We hebben de babyafdeling bewonderd en het bezoek moet hier eten meebrengen voor de patiënt.
Pfff vlug naar huis, het eten staat klaar.
Fijn, ik heb even tijd om aan het verslag te werken.
Even thee gedronken bij de zusters en toen boodschappen gedaan.
Maria zou voordoen hoe ze vis fileren want hier snijden ze ze in stukken en je doet niks anders dan graten uitspuwen.
Dus moesten er messen komen, vis en ze wilde graag een nieuw oventje geven.
Zo gezegd, zo gedaan.
Straks eten, ik ben benieuwd.

  • 24 Januari 2016 - 11:53

    Loes Kuit:

    Lieve Laura
    Wat een belevenissen en emoties die je te verwerken krijgt. Het is fantastisch dat je zoveel meedeelt. Als je straks weer thuis bent heb jij een goed reisverslag. Ik wens jenog een goede tijd en een goede terugreis. God's zegen. Liefs Loes

  • 24 Januari 2016 - 13:10

    Nico En Jeanne Brands:

    Dank voor de verhalen! Prachtig!! Zo leven we met jullie mee. Mooi door het herkennen van de situaties. Dadelijk ga ik de andere mensen van de stichting mailen dat ze gauw je nieuwe verhalen moeten gaan lezen. Fijn dat Tiny, Coby en Alda de informatie meebrengen. Niets beter dan zelf een kijkje nemen waar de steun echt hard nodig is. Jullie zijn echt wel op werkreis, want vele kms leggen jullie af. Mooi ook dat je mensen hebt ontmoet van je eerdere reis.
    En Maria aan het koken. Proficiat Maria! Allen nog mooie dagen, goede reis naar Raipur en Safe Journey terug naar Amsterdam. Lieve groeten van Nico en Jeanne

  • 24 Januari 2016 - 14:02

    Ingrid Van De Burgt:

    Hallo (voor mij onbekende) Laura en alle andere Indiagangers.
    Wat een geweldig mooi verslag van afgelopen week heb jij weten te maken zeg!
    Heel duidelijk en goed geschreven, leuk om te lezen.
    Hoop ook voor je dat je enkel en daardoor je "gaan", weer optimaal is/mag worden.
    Een hele belevenis daar, wat het eten, koken, de telkens weer zo speciale ontvangsten
    van de bevolking, en zeker niet te vergeten enge bezoekjes van DE muis!
    Ook heel fijn om te zien hoe het met de projecten daar gaat en zoals je schrijft
    dat er ook al dingen goed overgenomen worden door de locale bevolking!

    Ik wens jullie met z'n allen nog hele mooie dagen samen en met de mensen van daar!
    Een hartelijke groet voor jullie allemaal, Ingrid

  • 24 Januari 2016 - 17:54

    Willemien En Tiny Van Den Bogaart:

    Hallo India-gangers,

    Geweldig om alle mooie en ontroerende verhalen te lezen. Jullie hebben daar een drukke maar wel mooie tijd met zijn allen. Jammer Laura dat je je enkel hebt geblesseerd. Gelukkig kun je je handen nog wel goed gebruiken, want anders hadden wij al deze mooie reisverslagen niet kunnen lezen!!
    We wensen jullie allen veel succes en hopelijk nog enkele mooie en ontspannende dagen toe.
    Groeten aan iedereen van jullie reisgezelschap en ook aan Fr Sudhir en bekenden daar.
    Als jullie terug zijn hopen we jullie persoonlijke indrukken en ervaringen nog eens te horen met onze stichting. Hopelijk lukt het om hiervoor een datum te vinden; 16 februari was eerst al gepland maar we horen nog wel of dat door kan gaan.
    Nogmaals het allerbeste toegewenst en straks een goede en behouden terugreis.

    Hartelijke groeten,

    Willemien en Tiny

  • 24 Januari 2016 - 18:40

    Huub Stoltz:

    Maria, een hele prettige jaarwisseling.
    En voor morgen een hele leuke dag.
    Julia en Huub.
    p.s.
    We zullen Peter wel verwennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo allemaal, Volgend jaar 13 januari ga ik weer naar India. Dit keer voor twee weken maar ik wil toch heel graag een verslag maken. Ik ga het nu op mijn Ipad proberen te doen vandaar dit korte berichtje. Tot over twee maanden. Liefs, Laura

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 21997

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Nog een keer genieten.

01 Oktober 2011 - 01 December 2011

Mijn eerste lange reis zonder familie

Landen bezocht: