Maandag 18 januari - Reisverslag uit Kunkuri, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu Maandag 18 januari - Reisverslag uit Kunkuri, India van Laura Groot - WaarBenJij.nu

Maandag 18 januari

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Januari 2016 | India, Kunkuri

Maandag 18 januari.

Op de hak van mijn voet kon ik redelijk staan hoewel het wel erg pijn deed.
Sudhir heeft rekverband voor me gekocht en dat hielp direct.
Het lopen gaat iets beter.

Vandaag gaan we naar Dondapani Village.
Als we aankomen kijken we onze ogen uit.
Heel mooi geklede dames die een rituele dans voor ons uitvoeren.
Geweldig gewoon.
Het is een kleine gemeenschap van ongeveer 70 gezinnen.
Deze mensen wilden een multi- cultureel gebouw en waren begonnen met het metselen van de stenen totdat het geld op was.
Na een tijdje weer een paar rijtjes en zo kan je in de muren zien wanneer ze weer verder gingen.
Voor een dak was geen geld meer.
De Pater Vos Stichting heeft deze gesponsord.
Wij hebben snoep en knuffels uitgedeeld en zij hebben ons bloemen gegeven.
Nu gaan Alda en Coby een verzoek indienen om de muren mooi af te metselen.
Deze mensen zijn zo dankbaar en dat laten ze zien d.m.v. Dans en muziek.
We kregen thee, bananen, rozijnen, olienootjes en zelfgemaakte koekjes.
Er wordt veel zelf verbouwd.
Al dansend en zingend worden we ook weer naar de Jeeps teruggebracht.
Deze mensen verdienen zeker wat hulp.

En dan op naar Kansabel.
Ik mag voorin zitten I.v.m. mijn enkel.
Daar staat een giga grote school met Hostel voor 2000 kinderen.
Niet alle kinderen zijn intern.
Hier heeft de Pater Vos Stichting een Hostel neergezet.
Op elke school staat wel een podium en heel veel kinderen hebben daar voor ons opgetreden en werden we overladen met bloemen.
De bloemen die we overal krijgen komen uit eigen tuin.
Bougainville stoppen ze in heel veel tuilen.
Afrikaantjes gebruiken ze in heel veel kransen.
We moeten afscheid nemen want er is ons gevraagd om nog even naar een " Village" te gaan.
De chauffeurs gaan van de weg af en we rijden door het niemandsland.
Een kale vlakte met hier en daar een boom.
Heel in de verte staat een ruïne en al gauw komen er mensen aanlopen als ze onze jeeps aan zien komen.
Ze zijn op blote voeten en vinden het niet vies als ze door de koeienpoep lopen.
Dit zijn heel erg arme en onderdrukte mensen.
Hun kleding is erg vies en kapot. Ze hebben nog maar een paar tanden in hun mond .
Er staan veel grote bomen en we hoorden dat ze daar "bom" bier van maken.
De ruïne moest een gemeenschapshuis worden.
Zelfgemaakt en als dak lag er een groot zeil over.
De regen kwam en het zeil was kapot en toen stortte later het hele gebouw in elkaar.
Dit raakt me enorm.
Ze gaan een verzoek indienen of ook deze mensen via Pater Vos geholpen kunnen worden.
Ik had me voorgenomen om alleen geld te geven aan mensen die zwaar invalide zijn.
Zij kunnen niet werken en krijgen geen uitkering.
Daar houd ik me aan, dus 1 man heb ik stiekem geld gegeven.
En dan zijn we het zat.
Moe van alle indrukken en honderden handen schudden willen we naar huis.
Sudhir heeft nog vlug even een spuitfles met een soort olie voor me gekocht en daar moet ik mijn enkel mee insmeren.
Dat ga ik doen als ik naar bed ga want dan moet de zwachtel eraf.
Wisten jullie dat je in India officieel ook maar twee kinderen mag hebben?
Dat vertelde een Pater mij.
India heeft 1.260.310.00 inwoners.
China heeft het meeste aantal inwoners van de hele wereld en India staat op nr. 2
Dat is gigantisch toch!
Het is logisch dat de Indiase bevolking niet al die arme mensen kan helpen.
Als je je er niet aan houdt staan er sancties op maar ja controleer dat maar eens hier.
Ik heb wel moeders gezien die meer kinderen hadden..
Het betrof vaak arme gezinnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo allemaal, Volgend jaar 13 januari ga ik weer naar India. Dit keer voor twee weken maar ik wil toch heel graag een verslag maken. Ik ga het nu op mijn Ipad proberen te doen vandaar dit korte berichtje. Tot over twee maanden. Liefs, Laura

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 22057

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Nog een keer genieten.

01 Oktober 2011 - 01 December 2011

Mijn eerste lange reis zonder familie

Landen bezocht: